برج خنک کننده مکعبی و گرد

برج خنک کننده مکعبی و گرد

برج خنک کننده مکعبی و گرد

نحوه کار برج خنک کننده مکعبی و گرد

همانطور که قبلا توضیح دادیم برج های خنک کننده یکی از انواع دستگاههای پایین آورنده دمای آب میباشند که در حوضه صنعتی و یا خانگی استفاده می شوند.برج خنک کننده مکعبی و گرد (مخروطی) هر دو ساختار و عملکرد یکسانی دارند و تنها از نظر شکل ظاهری متفاوت هستند.و در سری برج های خنک کننده مدار باز قرار میگیرند.

طریقه عملکرد برج خنک کننده به این صورت است می باشد که در قسمت فوقانی برج، مجموعه موتور الکتریکی و فن متصل به آن به همراه عایق، صفحات محافظ و هدایت کننده جریان هوا (صفحه استوانه ای اطراف فن) قرار دارد. در قسمت تحتانی برج خنک کننده گرد و مکعبی نیز صفحه شیب دار (محل انباشت آب سرد شده) و فلنج خروجی آب برای اتصال به لوله خروجی تعبیه شده است. در محیط اطراف بدنه آن (به ویژه قسمت پایین) شیارهای ورودی هوا تعبیه شده است. ورودی آب هم از بالای برج خنک کننده گرد یا مکعبیمی باشد و به وسیله چندین لوله آبگرم به سمت پایین سرازیر می شود.  

همچنین داخل برج خنک کننده مکعبی و گرد قطعاتی وجود دارد که مهمترین آن، پکینگ است که بیشترین حجم را اشغال می کند. پکینگ معمولا از جنس PVC یا ABS و پلاستیک ساخته شده و شبکه ای از ورقه های در هم تنیده شده است که هوا از پایین و آب از بالا بر سطوح آن جاری شده و با هم تماس پیدا می کنند. پکینگ به این دلیل استفاده می شود که علاوه بر جهت دادن به مسیر حرکت هوا و آب، سبب تماس گسترده آنها شده تا راندمان انتقال حرارت از آبگرم به هوا بیشتر شود. آبگرم که دمای آن به هوا داده شده در پایین برج (تشتک یا سینی شیب دار) جمع شده و بعد از خارج شدن، دوباره برای خنک کاری دستگاه مورد نظر ارسال می شود و هوا نیز از قسمت بالای آن خارج می گردد.

برج خنک کننده مکعبی و گرد

برج خنک کننده مکعبی و گرد

 

تولید و تعمیر برج خنک کننده ,برج خنک کننده مکعبی و گرد,برج خنک کننده مدار باز,قیمت برج خنک کننده,فروش برج خنک کننده,برج های خنک کننده

مطالب مرتبط :

جهت اطلاع از قیمت برج خنک کننده  قیمت قطعات برج خنک کننده با شرکت پرتوتهویه تماس حاصل فرمایید.۰۹۱۲۲۲۶۹۳۰۲

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.