شفت برج خنک کننده

نمایش همه
 
شفت برج خنک کننده

شفت برج خنک کننده

شفت برج خنک کننده

کار شفت برج خنک کننده (محور گردان)انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده کاهنده می باشد این بخش به شکل یک میله استوانه‌ای شکل بوده که جریان نیروها را از بالا و پایین این سیستم انتقال می‌دهد. یکی از ضروریات شفت برج خنک کننده به کار بردن جنس مناسب در ساخت آن است زیرا به دلیل اینکه محورگردان یا شفت در داخل برج خنک کننده می باشد باید در برابر خوردگی ,پوسیدگی,اکسید شدن مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. به همین دلیل محور گردان (شفت)برای کاهش هزینه و حداقل خوردگی، از کربن استیل با پوشش گالوانیزه ساخته می شود. در برج های خنک کننده صنعتی بزرگتر که دارای محیط خورنده تر می باشد محور گردان از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود.
محور گردان در ابتدا و انتهای آن و محل اتصال به موتور و جعبه دنده کاهنده دارای کوپلینگ های انعطاف پذیر می باشد که به هم محوری کمک می نماید و هرگونه بار را انتقال می دهد.برای آن که کوپلینگ احتیاج به روغن کاری نداشته باشد و کمترین تعمیرات را نیاز داشته باشد نئوپرن بهترین ماده برای ساخت کوپلینگ های انعطاف پذیراست. این نوع کوپلینگ ها مقاومت بالایی را در برابر خوردگی دارا می باشند.
شفت برج خنک کننده

شفت برج خنک کننده

محور گردان حتما باید کاملا بالانس و متعادل باشد، زیرا اگر بالانس نباشد باعث به وجود آمدن لرزش در برج خنک کننده می شود و همچنین  باعث ایجاد اعمال بار اضافی و فرسایش ناشی از اصطهکاک در تجهیزات مکانیکی متصل به محور می شود. برای تامین شرایط ایمنی کار، بایستی محور گردان در درون یک محافظ قرار داده شود تا در صورت تخریب کوپلینگ از برخورد آن با فن جلوگیری شود.
شفت برج خنک کننده

شفت برج خنک کننده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.