برج خنک کننده مرطوب و خشک

برج خنک کننده مرطوب و خشک

کمبود آب تامیین کننده برای تبخیر برج خنک کننده در صنعت تولید برق تا پایان قرن پیش بینی شده است.کمبود آب یکی مسائل مهم زیست محیطی است.سیستم های برج خنک کننده مرطوب و خشک می توانند راه حلی برای این مشکل باشد،که تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارند.حذف بخار به خصوص در مناطق شهری،مناطق صعنتی و نزدیک به چاده ها با قابلیت انجماد سودمند است.برج های خنک کننده هیبریدی مصرف آب را کاهش می دهند و میزان گرمای که مورد نیاز مشتری را فراهم میکنند.

برج خنک کننده هیبرید با اصل خنک کننده مرطوب کار میکند،درحالی که آن را ماژول برج خنک کننده خشک تکمیل میکند.هدف از این مدل کاهش دمای آب خنک کننده با استفاده از هوای اطراف قبل از ورورد آب به قسمت مرطوب است.

برج خنک کننده خشک

برج خنک کننده خشک

برج خنک کننده خشک

این سیستم ها به  گونه ای طراحی شده اند که بجای آب از جریان هوا استفاده میشود.در نتیجه منجر به انتقال حرارت می شود.سیستم های خنک کننده خشک می تواند بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در نیروگاه را کاهش دهد.

برج خنک کننده خشک یکی از آخرین مدل های طراحی شده از برج خنک کننده است.برج خنک کننده خشک که با لوله های مس و آلومینیوم ساخته شده اند سطح انتقال حرارت را افزایش می دهند.

برج خنک کننده مرطوب

سیستم خنک کننده مرطوب شایع ترین تکنولوژی در نیروگاه های جدید هستند.در برج خنک کننده مرطوب آب های که توسط فرایندهای صنعتی با تولید انرژی گرم شده اند،دوباره خنک می شوند.برج خنک کننده بخشی جدایی ناپذیر از دایره ترمودینامیک است.

برج خنک کننده مرطوب و خشک

برج خنک کننده مرطوب و خشک

برج های خنک کننده همچنین می توانند بدون آب عمل کنند،اما یک سطح مرطوب دارای پتانسیل خنک کنندگی بسیار بیشتری نسبت به یک مدل خشک دارد.برج خنک کننده مرطوب برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تجاری حائز اهمیت هستند.

جهت اطلاع از قیمت برج خنک کننده قیمت قطعات برج خنک کننده و کاتالوگ برج خنک کننده با شرکت پرتوتهویه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:  ۰۹۱۲۲۲۶۹۳۰۲

 

 

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده چیلر

برج خنک کننده چیلر ، برج خنک کن چیلر

برج خنک کننده چیلر

چیلر(چیلر آبی یا چیلر ترکمی آب خنک کن) دستگاهی است که آبی که درون فن کولها در جریان هست را تا دمای ۴ درجه سانتی گراد پایین می آورد, دمای آب ورودی نباید بیشتر از ۲۹ درجه سانتی گراد باشد و به همین دلیل از برج خنک کننده به عنوان پیش خنک کننده چیلر جذبی و چیلر تراکمی نیز استفاده می شود تا اگر دمای آب ورودی بیشتر از حد مجاز می باشد آن را کاهش دهد و به ۲۹ درجه سانتی گراد برساند سپس به سمت چیلر هدایت کند پس می توان گفت برج خنک کننده از اجزاء اصلی در چیلر ها به حساب می آید.

جنس این برج های خنک کننده چیلر می تواند برج خنک کننده فابیرگلاس ,برج خنک کننده گالوانیزه,برج خنک کننده چوبی,برج خنک کننده مارلی و برج خنک کننده بتونی باشد

انواع چیلر:

چیلر های دو دسته می باشند, چیلر جذبی و چیلر تراکمی که این چیلرها در صنعت و در تهویه مطبوع به کار برده می شند.

شکل دیگر تقسیم‌بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری تقسیم‌بندی می‌شوند.

چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.

اجزاء تشکیل دهنده چیلر تراکمی:

  • کمپرسور : ایجاد اختلاف فشار در سیستم برای جریان یافتن مبرد در سیکل را بعهده دارد.گاز خروجی از اواپراتور را متراکم کرده وارد کندانسور می‌کند.چیلرهای صنعتی که بصورت معمول در ایران کاربری دارند از کمپرسور های سیلندر پیستونی و اسکرو استفاده می کنند.
  • کندانسور :کندانسور ها عمدتا آب خنک و هوای خنک هستند.کندانسور مبدلی است که وظیفه تقطیر گاز مبرد خروجی از کمپرسور را در سیکل تبرید به عهده داردکندانسور این چیلر از نوع پوسته و لوله است در داخل پوسته گاز مبرد و در داخل لوله‌ها آب خنک جریان دارد. گاز داغ و متراکم توسط لوله وارد پوسته کندانسور می‌شود. به علت تماس با لوله‌های مسی حاوی آب خنک، خنک شده به مایع تبدیل می‌شود و از پایین از طریق لوله خارج می‌شود. آب جریانی از طریق لوله وارد کندانسور شده واز طریق لوله خارج می‌شود. آب خروجی از کندانسور به برج خنک کن هدایت می‌شود تا پس از خنک شدن دوباره به کندانسور برگردد.
  • اواپراتور:اواپراتور مبدلی است که حرارت لازم را جهت تبخیر از آبی که در حال جریان است گرفته و در نتیجه باعث خنک شدن آن می شود. و دو نوع پوسته لوله ای و صفحه می باشد.
  • شیر انبساط: کارش کنترل دبی مایع ورودی به اواپراتور توسط دمای گاز خروجی از اواپراتور و همچنین کاهش دما و فشار مایع مبرد است.
  • الکتروموتور: میل لنگ کمپرسور را به حرکت درمی‌آورد حرکت دورانی میل لنگ باعث حرکت رفت و برگشت پیستون در داخل سیلندر می‌گردد در نتیجه گاز مبرد در کمپرسور متراکم می‌شود.
  • کوپلینگ: جفت کننده محور الکترو موتور با محور میل لنگ کمپرسور است.
  • لوله رانش: گاز خروجی از کمپرسور را به کندانسور هدایت می‌کند
  • لوله خروج مایع مبرد از کندانسور
  • شیر سرویس کندانسور: برای بستن لوله خروج مبرد از کندانسور در مواقع سرویس و تعمیرات و توقف طولانی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شیر تغذیه ماده مبرد: برای شارژ سیستم استفاده می‌شود.
  • فیلتر درایر یا صافی رطوبت گیر: وجود مواد جامد و رطوبت در دستگاه تبرید موجب بروز اشکالاتی می‌گردد که برای جلوگیری آن از وسیله‌ای به نام فیلتر برای گرفتن مواد جامد و درایر برای گرفتن رطوبت موجود در سیستم استفاده می‌شود.
  • شیر برقی: که در صورت وصل بودن جریان الکتریکی مسیر عبور مایع مبرد را باز نگه می‌دارد این شیر برقی از ترموستات فرمان می‌گیرد.
  • شیشه رویت یا سایت گلاس: میزان تغذیه ماده مبرد در سیستم و همچنین وجود رطوبت بیش از حد را در سیستم مشخص می‌نماید.
  • لوله مکش: که گاز خروجی از اواپراتور از طریق لوله وارد قسمت مکش کمپرسور می‌گردد.

انواع چیلر جذب... 

ادامه مطلب ...

بازسازی برج خنک کننده

بازسازی برج خنک کننده

طول عمر برج،با بازسازی برج خنک کننده (عملکرد حرارتی و یکپارچگی ساختاری) افزایش پیدا میکند.

پس از سالها عملیات،برج های خنک کننده ممکن است نیاز بیشتری به تعمیر و نگهداری روزمره و جایگزینی اجزای آن برای دستیابی به عملکرد حرارتی لازم برای پشتیبانی را داشته باشد.علاوه بر این،برای دستیابی به عملکرد حرارتی مناسب،باید به پایداری برج خنک کننده نیز توجه کرد.تعویض رسانه انتقال حرارت یا سایر تعمیرات موضعی در برج خنک کننده قدیمی،ظرفیت خنک سازی را در کوتاه مدت تقویت میکند.


  ادامه مطلب ...

استفاده از ازن در برج خنک کننده

 

استفاده از ازن در برج خنک کننده

یکی از مشکلات همیشگی رفع معضل پوسیدگی و خوردگی قطعات فلزی در سیستمهای برج خنک کننده می باشد که تا کنون روشهای مختلف زیادی برای حل این معظل به کار گرفته شده است اما هیچ کدام به درستی و آن طور که باید نتوانسته اند مشکل را حل کنند زیرا فلز در تماس با آب اکسید می شود و به دلیل تجمع بیولوژیک میکرو ارگانیزمهای موجود در آب موجب پوسیدگی قطعات فلزی برج خنک کننده می شود.یک روش  بسیار مفید و جدید برای مبارزه با این مشکل استفاده از گندزدایی (O3 ) ازن در برج خنک کننده می باشد ... 

ادامه مطلب ...

ظرفیت برج خنک کننده

ظرفیت برج خنک کننده

نحوه تعیین ظرفیت برج خنک کننده و برآورد قیمت (استعلام قیمت) کولینگ تاور

بمنظور تعیین ظرفیت برج خنک کننده و محاسبه ظرفیت برج خنک کننده ۲ موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است :

۱- داشتن علم متناسب در زمینه طراحی برج خنک کننده یا تعیین ظرفیت برج خنک کننده

۲- داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی برج خنک کننده (کولینگ تاور)

علم مناسب در زمینه طراحی و تعیین ظرفیت برج خنک کننده اعم از برج خنک کننده فایبرگلاس و یا برج خنک کننده بتنی و یا برج خنک کننده چوبی و یا برج خنک کننده گالوانیزه از طریق تحصیل دانش در یکی از رشته های مهندسی شیمی و یا مهندسی مکانیک سیالات و جامدات و همچنین سایر رشته های وابسته بدست می آید.

شرکت ما با داشتن مهندسین در زمینه طراحی سیالات و یا مکانیک جامدات و مهندسی شیمی یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه طراحی ظرفیت برج خنک کننده می باشد.

ظرفیت برج خنک کننده

در حقیقت برای محاسبه ظرفیت برج خنک کننده باید بدانیم چه میزان گرما باید از آبی که در یک مسیر گرم چرخیده است گرفته شود تا به چرخه تولید در یک کارخانه صدمه وارد نگردد یا اینکه دمای مطبوعی که مورد نظر سفارش دهنده کولینگ تاور است فراهم گردد.

فرمول اصلی محاسبه ظرفیت کولینگ تاور MC(T2-T1) می باشد.

نکته : در فرمول محاسبه ظرفیت برج خنک کننده دانستن دبی آب ... 

ادامه مطلب ...